0
Košík 0 (prázdný)

Produkt přidaný do košíku.

Velikost
Množství
Celkem

Máte 0 produktů v košíku. Máte 0 produkty v košíku. Máte jeden produkt v košíku.

Celkem
Pokračovat v nákupu Pokračovat do košíku

TOE-GA

Toe-ga

Přirozený pohyb začíná u nohou

Naše nohy mají svou přirozenou kotvu - palec. Zdravé prsty jsou velmi důležité pro zdravé nohy, které jsou zase podmínkou pro zdravý, přirozený pohyb. A studie, se kterou přišli vědci z Tchaj-wanu (Chou et al 2008), naznačuje, že i minimální omezení našeho palce může mít negativní vliv na naši schopnost držet balanc a motoriku obecně.

Následující Toe-ga (prstová jóga) cvičení by měly být prováděny každý den, aby se zlepšila pohyblivost, flexibilita a síla v oblasti kotníku, chodidla a prstů. Najděte si alespoň dvakrát denně 5-10 minut na tato cvičení, ale čím více času jim věnujete, tím lépe.

Při chůzi naboso nebo při nošení vhodné obuvi (například boty VIVOBAREFOOT) potom ucítíte, jak se Vaše motorické schopnosti zvyšují a navíc je budete dále rozvíjet.

Palec do podlahy

Palec dolů 

Ve stoje tlačte palcem směrem dolů do podlahy a zároveň zvedejte zbylé čtyři prsty směrem nahoru od podlahy. Toto cvičení může být ze začátku velmi obtížné, snažte se proto alespoň a malé zvednutí, s přibývajícími pokusy se bude zdvihnutí zvyšovat. Je ale velmi důležité, aby celá plocha chodidla zůstávala v kontaktu s podložkou - často dochází k vyvrácení nohy směrem dovnitř, díky tomu se prsty zvednou - této chyby se snažte vyvarovat. Až pro Vás bude zvednutí čtyř prstů hračka, přejděte na druhou fázi - snažte se za stálého tlačení palce směrem dolů nechat prsty zdvižené až po dobu 30 vteřin.



Palec dolů

Ohněte palec směrem pod nohu - klidně za pomoci rukou. Může se jednat o velmi nepohodlnou pozici (často spojenou s omezeným rozsahem pohybu), takže je důležité provádět toto cvičení na nějakém měkkém povrchu. Důraz je při tomto cvičení kladen na pohyblivost prvního nártního kloubu. Když se na svou nohu podíváte při cvičení shora a bude to vypadat, že Vám prst někdo usekl, pak děláte toto cvičení správně.



Palec ven

Ohněte všechny prsty kromě palce směrem pod nohu - opět si klidně pomožte rukou. Palec bude jako jediný prst směřovat vpřed. V této pozici se snažte palec tlačit směrem do podložky. Ani tato pozice Vám zprvu nemusí být přijemná, čvičte proto na měkkém povrchu. Tímto cvičením se opět snažíte zvýšit pohyblivost metatarzálních kloubů. Při pohledu shora na svou nohu během cvičení budete mít tentokrát při správném provedení pocit, že Vám byly useknuty všechny prsty kromě palce.




Pulzování palcem vsedě na patách

Prsty tentokrát nechte všechny mířit směrem vpřed a posaďte se na paty, čímž se Vaše nohy natáhnou. Poté, co se v této pozici uvolníte, začněte opakovaně tlačit palcem do podlahy - Vaše tělo se jemně rozhoupe vpřed a vzad.



Plantární flexe vsedě na patách

Znovu si sedněte na paty, tentokrát ale nohu v kotníku ohněte směrem za sebe, aby prsty směřovaly dozadu jako na obrázku. V této pozici ucítíte, jak se noha protáhla na přední straně kotníku/chodidla.




Plantární flexe vleže

Posaďte se na paty stejně jako v předchozím cvičení, tentokrát se ale pokuste lehnout si zády na podložku. Zaklánějte se ale pomalu a klidně se při tom zapřete rukama. Tentokrát ucítíte tah v oblasti kyčlí. Dávejte ale pozor, ať to s touto pozicí nepřeženete - dostaňte se jen tam, kam Vás tělo pustí, ať si nenaděláte víc škody než užitku.




Denní Toe-ga posiluje Vaše prsty a zlepšuje pohyblivost Vašich kotníků.  Vaše nohy tím získají potřebnou sílu k pohybu, tak jak ho přiroda zamýšlela. Všechny naše boty vyrábíme ploché, široké, ohebné a tenké - prostě takové, aby v nich Vaše noha mohla neomezeně pracovat. Více o našich barefoot botách najdete zde.

Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zobrazena.